Πέντε κανονιοφόροι του Πολεμικού Ναυτικού ρίχνονται στην μάχη για την λαθρομετανάστευση η οποία αρχίζει να παίρνει δραματικές διαστάσεις στο Αιγαίο. 130% αυξήθηκε η ροή παράνομων μεταναστών σ΄ ένα χρόνο. Μόνο σ΄ ένα Σαββατοκύριακο πολύ πρόσφατα, είχαμε “απόβαση” 600 μεταναστών !
Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης που ήταν μαζί με τον πρωθυπουργό στις Βρυξέλλες του έθεσε το ζήτημα επισημαίνοντας ότι οι διαστάσεις που λαμβάνει απαιτούν άμεση ενίσχυση των δυνάμεων της Ελληνικής Ακτοφυλακής. Επιστρέφοντας ο Σαμαράς κάλεσε σύσκεψη στο Μαξίμου , στην οποία κλήθηκαν ο ΥΕΘΑ Δημήτρης Αβραμόπουλος και ο Α/ΓΕΕΘΑ Μιχαήλ Κωσταράκος.
Ο Μ.Βαρβιτσιώτης παρουσίασε τα ανησυχητικά αριθμητικά στοιχεία και ο Αβραμόπουλος πρότεινε την λύση: “Πέντε κανονιοφόροι του Στόλου μας μπορούν να ενταχθούν στα επιχειρησιακά σχέδια της Ακτοφυλακής άμεσα”, είπε. Πρότεινε μάλιστα οι κανονιοφόροι να βαφτούν στα χρώματα της Ακτοφυλακής ώστε να αποφευχθούν τουρκικές αιτιάσεις περί “στρατιωτικής κλιμάκωσης” στην περιοχή με πρόσχημα την λαθρομετανάστευση.
Η πρόταση Αβραμόπουλου ενθουσίασε το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και το Λιμενικό - Ακτοφυλακή. Δεν μπορούμε να πούμε ότι έγινε το ίδιο με το ΠΝ το οποίο έκανε σαφές ότι τα πλοία είναι πολεμικά και δεν μπορούν να …βαφτούν με οποιοδήποτε άλλο χρώμα. Όσο για τις αποστολές δεν υπήρξε κάποιο πρόβλημα, αφού έτσι κι αλλιώς τα πλοία εκτελούν περιπολίες στο Αιγαίο και ειδικά στις περιοχές που παρατηρείται μεγάλο κύμα λαθρομετανάστευσης. Το ΓΕΝ ζήτησε όμως να επιβαίνουν στις κανονιοφόρους άνδρες της ακτοφυλακής οι οποίοι και θα αναλάβουν την διαχείριση των λαθρομεταναστών που θα εντοπίζονται.
Η ενεργοποίηση του σχεδίου χρησιμοποίησης των κανονιοφόρων του Πολεμικού Ναυτικού θα είναι άμεση όπως λένε πηγές του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.
“Κυνηγάμε 100 εκατομμύρια ευρώ από την ΕΕ”
Η αναβαθμισμένη στρατιωτική πλέον παρουσία στα “υδάτινα περάσματα” παράνομης μετανάστευσης στο Αιγαίο, έχει και πολλά έξοδα. Καύσιμα, συντηρήσεις πλοίων και άλλα πολλά. Όλα αυτά η ελληνική πλευρά υποστηρίζει ότι θα τα καλύψει με κονδύλια της ΕΕ. Στο ΓΕΕΘΑ πιστεύουν ότι με σωστή διαπραγμάτευση “μπορούμε να πάρουμε μέχρι και 100 εκατομμύρια ευρώ από τον Μπαρόζο”.
Η κάλυψη των εξόδων των επιχειρήσεων εξετάζεται να γίνει από ευρωπαϊκά κονδύλια είτε του Ταμείου των Εξωτερικών Συνόρων είτε μέσω της Frontex καθώς οι επιχειρήσεις αυτές πέρα από Εθνικό χαρακτήρα θα έχουν κατά κύριο λόγο ευρωπαϊκό.
Γιατί προκλήθηκε αυτή η κατάσταση στο Αιγαίο; Που οφείλεται η αυξηση του 130% σ΄ ότι έχει να κάνει με τον αριθμό των παράνομων μεταναστών που αποβιβάστηκαν σε ελληνικά νησιά; Το “σφράγισμα” του Έβρου είναι η μία αιτία αλλά όχι η μοναδική.
Οι γεωπολιτικές εξελίξεις στη Μέση Ανατολή και ιδίως ο πόλεμος στη Συρία, έχει δημιουργήσει μια εκρηκτική κατάσταση στο Αιγαίο πέλαγος, σε ότι αφορά στην παράνομη μετανάστευση. Κι όλα δείχνουν ότι με την κατάσταση που επικρατεί γενικότερα στην Μέση Ανατολή τα πράγματα θα χειροτερέψουν .
Το Λιμενικό Σώμα αξιοποιεί όλες τις διαθέσιμες δυνατότητες, προκειμένου να ανταποκριθεί. Καθημερινά εντοπίζονται και διασώζονται δεκάδες παράνομοι μετανάστες από στελέχη του Λιμενικού Σώματος, που περιπολούν σε 24ωρη βάση.
O σύγχρονος και πολυδιάστατος ρόλος που καλείται το Λιμενικό Σώμα να διαδραματίσει για την αντιμετώπιση του φαινομένου της παράνομης μετανάστευσης από τη θάλασσα, καθώς και για την αποτελεσματική φύλαξη των θαλασσίων συνόρων από πάσης φύσεως απειλές, επιτάσσουν την αναβάθμισή του σε τεχνικά μέσα. Κι επειδή χρήματα δεν υπάρχουν φθάσαμε στην πρόταση για αξιοποίηση πολεμικών πλοίων .
Πως θα επιχειρούν
Οι κανονιοφόροι, θα ενταχθούν στην επιχειρησιακή δύναμη του λιμενικού Σώματος, θα επανδρώνονται από στελέχη του Λιμενικού Σώματος και διασώστες του λιμενικού και θα επιχειρούν κατά κύριο λόγο στην παραμεθόριο σε σημεία που παρατηρούνται περιστατικά με ικανό αριθμό εισόδου μεταναστών. Η δύναμη αυτή θα συμπληρώσει τα 3 περιπολικά Πλοία Ανοικτής Θαλάσσης (O.P.V.) που διαθέτει αυτή τη στιγμή το Λιμενικό Σώμα και το νέο που έχει παραγγείλει, με σκοπό να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες.
Για την πρόταση αυτή και το κατά πόσο μπορεί να υλοποιηθεί, ήδη εργάζονται οι επιτελείς του Πολεμικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος από κοινού ώστε ο συντονισμός για αυτές τις επιχειρήσεις και η συνεργασία να είναι στο καλύτερο επίπεδο. Άλλωστε πρόκειται για ένα πρωτοποριακό εγχείρημα για τα ελληνικά δεδομένα.
Η πολιτική βούληση είναι να καμφθούν οι τεχνικές δυσκολίες, προκειμένου τα ελληνικά και ταυτόχρονα ευρωπαϊκά σύνορα να θωρακιστούν, μπροστά στις αυξημένες ανάγκες και να προστατευθεί αποτελεσματικότερα η ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα.
Η κάλυψη των εξόδων των επιχειρήσεων εξετάζεται να γίνει από ευρωπαϊκά κονδύλια είτε του Ταμείου των Εξωτερικών Συνόρων είτε μέσω της Frontex καθώς οι επιχειρήσεις αυτές πέρα από Εθνικό χαρακτήρα θα έχουν κατά κύριο λόγο ευρωπαϊκό.
Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης που ήταν μαζί με τον πρωθυπουργό στις Βρυξέλλες του έθεσε το ζήτημα επισημαίνοντας ότι οι διαστάσεις που λαμβάνει απαιτούν άμεση ενίσχυση των δυνάμεων της Ελληνικής Ακτοφυλακής. Επιστρέφοντας ο Σαμαράς κάλεσε σύσκεψη στο Μαξίμου , στην οποία κλήθηκαν ο ΥΕΘΑ Δημήτρης Αβραμόπουλος και ο Α/ΓΕΕΘΑ Μιχαήλ Κωσταράκος.
Ο Μ.Βαρβιτσιώτης παρουσίασε τα ανησυχητικά αριθμητικά στοιχεία και ο Αβραμόπουλος πρότεινε την λύση: “Πέντε κανονιοφόροι του Στόλου μας μπορούν να ενταχθούν στα επιχειρησιακά σχέδια της Ακτοφυλακής άμεσα”, είπε. Πρότεινε μάλιστα οι κανονιοφόροι να βαφτούν στα χρώματα της Ακτοφυλακής ώστε να αποφευχθούν τουρκικές αιτιάσεις περί “στρατιωτικής κλιμάκωσης” στην περιοχή με πρόσχημα την λαθρομετανάστευση.
Η πρόταση Αβραμόπουλου ενθουσίασε το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και το Λιμενικό - Ακτοφυλακή. Δεν μπορούμε να πούμε ότι έγινε το ίδιο με το ΠΝ το οποίο έκανε σαφές ότι τα πλοία είναι πολεμικά και δεν μπορούν να …βαφτούν με οποιοδήποτε άλλο χρώμα. Όσο για τις αποστολές δεν υπήρξε κάποιο πρόβλημα, αφού έτσι κι αλλιώς τα πλοία εκτελούν περιπολίες στο Αιγαίο και ειδικά στις περιοχές που παρατηρείται μεγάλο κύμα λαθρομετανάστευσης. Το ΓΕΝ ζήτησε όμως να επιβαίνουν στις κανονιοφόρους άνδρες της ακτοφυλακής οι οποίοι και θα αναλάβουν την διαχείριση των λαθρομεταναστών που θα εντοπίζονται.
Η ενεργοποίηση του σχεδίου χρησιμοποίησης των κανονιοφόρων του Πολεμικού Ναυτικού θα είναι άμεση όπως λένε πηγές του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.
“Κυνηγάμε 100 εκατομμύρια ευρώ από την ΕΕ”
Η αναβαθμισμένη στρατιωτική πλέον παρουσία στα “υδάτινα περάσματα” παράνομης μετανάστευσης στο Αιγαίο, έχει και πολλά έξοδα. Καύσιμα, συντηρήσεις πλοίων και άλλα πολλά. Όλα αυτά η ελληνική πλευρά υποστηρίζει ότι θα τα καλύψει με κονδύλια της ΕΕ. Στο ΓΕΕΘΑ πιστεύουν ότι με σωστή διαπραγμάτευση “μπορούμε να πάρουμε μέχρι και 100 εκατομμύρια ευρώ από τον Μπαρόζο”.
Η κάλυψη των εξόδων των επιχειρήσεων εξετάζεται να γίνει από ευρωπαϊκά κονδύλια είτε του Ταμείου των Εξωτερικών Συνόρων είτε μέσω της Frontex καθώς οι επιχειρήσεις αυτές πέρα από Εθνικό χαρακτήρα θα έχουν κατά κύριο λόγο ευρωπαϊκό.
Γιατί προκλήθηκε αυτή η κατάσταση στο Αιγαίο; Που οφείλεται η αυξηση του 130% σ΄ ότι έχει να κάνει με τον αριθμό των παράνομων μεταναστών που αποβιβάστηκαν σε ελληνικά νησιά; Το “σφράγισμα” του Έβρου είναι η μία αιτία αλλά όχι η μοναδική.
Οι γεωπολιτικές εξελίξεις στη Μέση Ανατολή και ιδίως ο πόλεμος στη Συρία, έχει δημιουργήσει μια εκρηκτική κατάσταση στο Αιγαίο πέλαγος, σε ότι αφορά στην παράνομη μετανάστευση. Κι όλα δείχνουν ότι με την κατάσταση που επικρατεί γενικότερα στην Μέση Ανατολή τα πράγματα θα χειροτερέψουν .
Το Λιμενικό Σώμα αξιοποιεί όλες τις διαθέσιμες δυνατότητες, προκειμένου να ανταποκριθεί. Καθημερινά εντοπίζονται και διασώζονται δεκάδες παράνομοι μετανάστες από στελέχη του Λιμενικού Σώματος, που περιπολούν σε 24ωρη βάση.
O σύγχρονος και πολυδιάστατος ρόλος που καλείται το Λιμενικό Σώμα να διαδραματίσει για την αντιμετώπιση του φαινομένου της παράνομης μετανάστευσης από τη θάλασσα, καθώς και για την αποτελεσματική φύλαξη των θαλασσίων συνόρων από πάσης φύσεως απειλές, επιτάσσουν την αναβάθμισή του σε τεχνικά μέσα. Κι επειδή χρήματα δεν υπάρχουν φθάσαμε στην πρόταση για αξιοποίηση πολεμικών πλοίων .
Πως θα επιχειρούν
Οι κανονιοφόροι, θα ενταχθούν στην επιχειρησιακή δύναμη του λιμενικού Σώματος, θα επανδρώνονται από στελέχη του Λιμενικού Σώματος και διασώστες του λιμενικού και θα επιχειρούν κατά κύριο λόγο στην παραμεθόριο σε σημεία που παρατηρούνται περιστατικά με ικανό αριθμό εισόδου μεταναστών. Η δύναμη αυτή θα συμπληρώσει τα 3 περιπολικά Πλοία Ανοικτής Θαλάσσης (O.P.V.) που διαθέτει αυτή τη στιγμή το Λιμενικό Σώμα και το νέο που έχει παραγγείλει, με σκοπό να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες.
Για την πρόταση αυτή και το κατά πόσο μπορεί να υλοποιηθεί, ήδη εργάζονται οι επιτελείς του Πολεμικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος από κοινού ώστε ο συντονισμός για αυτές τις επιχειρήσεις και η συνεργασία να είναι στο καλύτερο επίπεδο. Άλλωστε πρόκειται για ένα πρωτοποριακό εγχείρημα για τα ελληνικά δεδομένα.
Η πολιτική βούληση είναι να καμφθούν οι τεχνικές δυσκολίες, προκειμένου τα ελληνικά και ταυτόχρονα ευρωπαϊκά σύνορα να θωρακιστούν, μπροστά στις αυξημένες ανάγκες και να προστατευθεί αποτελεσματικότερα η ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα.
Η κάλυψη των εξόδων των επιχειρήσεων εξετάζεται να γίνει από ευρωπαϊκά κονδύλια είτε του Ταμείου των Εξωτερικών Συνόρων είτε μέσω της Frontex καθώς οι επιχειρήσεις αυτές πέρα από Εθνικό χαρακτήρα θα έχουν κατά κύριο λόγο ευρωπαϊκό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου